Jag har mina sidor

tisdag 26 juni 2012

Blonda bombnedslag & bild av ett jag

Tjenare, alla monsterdiggare!

Jag behöver ramar.
Sa jag det där sluddrigt kanske det lät som något annat.
Man behöver ju både ramar såsom björntassarna i en björnkram.
Man behöver ramen (nudlar).
Man behöver Rammstein.
Man behöver inte värst mycket Ranelid.
Men ramar, både på papper och runt papprena.

Ramar som i tidsramar.
Just nu när jag är inne på min andra heltidstvåskiftsvecka på korvfabriken. När jag förberett mig på att jag antagligen inte kommer hinna med särskilt mycket klotter eller monsterdiggande.
Just då blir det likt förbannat kreativt.
Kanske är det att jag har gott om tid att vrida och vända på idéer vid rullbandets korvstoppande och korvknytande.
Eller att jag förvaltar, planerar och utnyttjar den tid jag får utanför jobbet.
Så att jag får ihop lite seriesidor.
Lite större teckningar och sånt.
Lite planering inför utställningar där saker och ting ska ramas in och hängas upp.

Det har varit texttungt här på Hullingen på sistone.

Här är jag.


Och här är ett kollage. Det är i A3storlek. Jag har använt
vattenfärg,
färgpennor,
blyerts,
tuschpennor,
sax och lim.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar