Jag har mina sidor

onsdag 2 oktober 2013

Lasarus, kom ut ur garderoben!

TJENARE, ALLA MONSTERDIGGARE!

Nu blåser vi dammet av den här förbjudna, fördömda boken med vår vitlöksstinkande andedräkt för att skydda oss från vampyrtänderna i det groteska anlete som utgör bokens pärm. 

I november stundar Kulturnatten i Örebro. Det kan möjligen vara av intresse för de få läsare som Hullingen har kvar att undertecknad då kommer att läsa sina dikter uppå scen. Dels på Konserthuset, dels i Saluhallen. Detaljer kring tider och dylikt kan fås vid begäran.
Undertecknad har därför på sistone grävt som Joakim von Anka i pengabingen genom sitt samlade skrivna skitmaterial för att sålla och såga. Darlings har dödats. Format har konverterats. Flaggskepp har finputsats. 
Det har dessutom tillkommit lite nytt material. 
Här har ni t.ex. två nybakta stycken.

Vad 
Vem
Var
Det just jag såg?
Om jag analyserar för friskt
Hobbyantropolog
Spion som spanar på stan
Även du, mitt Ego
Du är också en samling siffror i banken
Du är ingen kryptonier bland dödliga
Med röntgensyn
Utklippta titthål i dagstidningen
Spanar spejar spionerar
Skriver man bara under de sociala kontrakten är täckmanteln perfekt
Röd med en gul symbol för hopp
Men jag är varken
KGB
Clark Kent
Eller Dr Livingstone, förmodar jag

          ...

När jag med emfas
Hävdar att detta är min oas
Är det i genuin extas?
Eller är jag ett pretentiöst as?
Högtravande högt flygande som en Gripen JAS
Torg café penna rödvin i glas
Pumpa du ditt luftslott med heliumgas
Inbilla dig att du är född in i en högt stående ras

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar