Jag har mina sidor

tisdag 18 september 2012

Havsverk

Tjenare, alla monsterdiggare!

Färgpennor på A3papper ikväll.
Fotat med fästmöns ajfån.






Sen är det ju så
att man ska inte slösa tid på kassa böcker.
Jag gav Nattpatrullen en fet chans.
Trögade mig igenom halva boken.
Men någonstans just där, när man inte längre kan rida på åh-shit-vad-mycket-nytt-å-spännande-i-denna-urbanfantasythingamong-vågen, utan faktiskt genuint fånga mitt intresse, blev det bara grådaskig mellanmjölk av det hela. Dessutom är diarréartad infodumping det värsta man kan få i nyllet när man ska dyka in i en sagovärld.
Så jag plockade upp en annan pocket.
En gammal bekant.
Koontz.
Senast i somras fick han omkull mig med sin tappning av Frankenstein.
I Invasion är jag hittills lika lättfotad.
Vi får se hur dejten fortlöper.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar