Jag har mina sidor

måndag 11 mars 2013

Laser

Tjenare, alla monsterdiggare!

Mycket tjafs från undertecknads sida om litteratur, lyrik och dylikt larv. Men har det blivit något ritande då? Ja, onsdag & torsdag ritade jag som en dåre. På whiteboard, på papper och i klotterblocket. Var bildlärare i två dar på en högstadieskola. Hur lattjo som helst!
I veckan börjar dessutom krokiexercitierna igen, så då ska vi på anatomiansträngningarna igen.
Här kommer en utveckling av en anteckning på min mobiltelefon.
Om att dansa. Klubba. Studsa. Kanske för att det var ett tag sen.


Förflyttar mig fort
Faller framåt
Faceplantar främlingar
Bryter is
Skiter i blå skåp
Är på G
Sätter P
Simmar
Genom dimma
Liksom svimmar
Somnar bakom ratten
Blind och värdelös
Rider ut natten
Dadaistiskt
Värderelativistiskt
Anything goes
I'm just a ghost
Men vi som kallas spöken
Vi som pumpar näven däri röken
Däri lasern däri ljuset
Lyset tänt men ingen hemma
Är på lyset
Ring polisen
Ingen lyssnar
Ingen lismar
Ingen fjäskar för dig
Varför är jag så rå
Varför är jag så på
Som sagt på G
Men du jag sätter P
För det här
För det är
destruktivt

3 kommentarer:

  1. Dadaistiskt, Värderelativistiskt var ett minst sagt stek rim.

    SvaraRadera
  2. Haha, visste väl att du skulle digga dadaistiskt! ;)

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera