Jag har mina sidor

måndag 19 september 2011

Hullingen#125

Tjenare, alla monsterdiggare!

En tripp till Gävle,
återseenden av kamrater och medmålare,
en nedstigning till Bunkern och konstens katakomber,
långa tågresor där ett förbisusande landskap får igång tankarna,
är
tydligen vad man behöver
för att
inandas inspiration,
(hur mycket man än tycker att inspiration är minst lika pretto som sitt rimmande tvillingord illustration)
förlösa idér och koncept som gör en lagom våt i trosan,
och sedan utveckla de här idéerna så att de skulle kunna hålla för att göra en berättelse.

Min monsterkurs hänger i luften.
Det vet man från början,
att om inte kids anmäler sig till den,
så blir den inte av.
Logiskt.
Innan helgen var anmälningarna precis under minimum.
Jag vet inte om det har hänt något under helgen.
Har fler monsterdiggare lockats,
kör vi igång nu till helgen.
Annars?
Då får jag väl mer tid till att fortsätta med serierna, helt enkelt.
Ja, för snart blir det serier i plural.

Ryggrad känner ni redan till.
Men
03:51
är inte den enda antologin som ska få sig en uppföljare.
Även Primate Orange fortsätter med nya äventyr.
Och jag tror minnsan att jag har ett äventyr på gång.
Än så länge är det knappt i startgroparna.
Det verkar dock bli
postapokalyptiskt,
en del råkurr
och mycket päls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar