Jag har mina sidor

söndag 21 oktober 2012

Helgens hulling

Tjenare, alla monsterdiggare!

Helgen är förbi och monsterdiggande har hunnits med.
Dean Koontz´nagelbitare Väktare är riktigt spännande, men jag sparar den till raster på praktiken, då jag under helgen mest betat av otäckheter i nya Eskapix-boken. Idag bänkade jag och fästmön oss framför två skräckfilmer med stickningar och teckningar; sublimt, utsökt och förbaskat genomtänkt psykbryt i Black Swan och corny, inte-den-sämsta-idén-någonsin-men-lite-sjaskigt-utfört och referenspackade Cabin in the woods.
Förresten, tänk er någon sorts korsbefruktning mellan Skuggan över Innsmouth och Black Swan.
Jag vägrar tro att jag är den första som tänkt tanken, med alla hallucinationer och metamorfoser...
Här kommer helgens tuschteckning, från det där stora blädderblocket som jag ritat i på sistone.





Om tre dar kommer jag att plocka ner utställningen på Kumla biblioteks utställningshörna, så passa på innan dess att ta er en titt!

1 kommentar:

  1. Att korsbefrukta Black Swan med SOI låter ju som en briljant idé! Aronofsky är ju en regissör som gärna slår på Stora Dramatrumman, och Lovecraft sparar ju inte på de affekterade adjektiven heller...

    Grymt snygga skuggor på bilden! :)

    SvaraRadera