Jag har mina sidor

måndag 8 oktober 2012

Tacka genast för senast i all hast

Tjenare, alla monsterdiggare!

Sicket vernissage, hörni!
Ingen fernissa, men fett med folk!
En oväntat maffig uppslutning av folk och fä som botaniserade bland teckningarna. En hel del av alstren hittade nya hem som de ska få flytta hem till när utställningen tas ner.
Senast idag fick jag ett sms från ytterligare en biblioteksbesökare som ville tjinga en tavla.
För att konkretisera det hela kan jag berätta att 23/55 tavlor har nya ägare i dagsläget.

För er som tyvärr inte kunde närvara på vernissagen vill jag återigen berätta att teckningarna hänger kvar fram till den 24 oktober, så det är fritt fram att tills dess ta sig en titt på grejerna, skriva i gästboken och digga monster.

På tal om monster så basade jag lite Skräck-och monsterteckning i bibliotekets ungdomshörna igår. Men som det ser ut just nu blir det tyvärr ingen kurs i höst på grund av för få anmälda deltagare. Istället planerar vi att till våren köra Skräck-och monsterteckningen här i Örebro.

Här kommer lite vimmelbilder från vernissagen.








Tacobuffé är ju fint, men här kommer en tackbuffé: hjärtans varma tack till alla kamrater och tjocka släkten för ert stöd och er uppmuntran, tack till Dead Fox Society för en suverän insats och tack till biblioteket för en superb organisation vad gäller flexibilitet, lokal och engagemang.
Tack ända upp till taket.

Minns ni när jag stod och ritade med flytande tusch på ett bautastort blädderblock i somras? Den där flygande bläckfisken som plockade upp en ko? Det blocket hängde med till bibblan igår! Nu hann jag inte färdigt med bilden, då jag hjälpte kidsen med ritandet, men när tid finns ska jag göra klart den. Så här ser den ut hittills.



Förresten höll jag i en pytonorm idag.
Starka små kritter! Det kändes lite när den kramade om armen på en.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar