Jag har mina sidor

tisdag 22 januari 2013

Lyrik om musik

Tjenare, alla monsterdiggare!

Kanske är det för att svenskakursen började idag,
eller på grund av köksradion,
men här kommer lite rim.

Du är så jävla djup, helt bottenlös
Fast inte alls, helt värdelös
Du tror att du sätter huvudet på spiken
Med den där skitmusiken
Hatar att göra dig besviken
Tro inte att jag är irrationell
Att själva grejen är att vara kommersiell
Man måste ju tjäna sitt levebröd
Fast vi lever inte bara av bröd
Viss musik föds död
I vissa fall
Musikmissfall
Mumma för varje asgam
Som är där och styltar upp dödfödd musik med reklam
De fyller väl sin funktion i ett musikaliskt ekosystem
Så vad är mitt problem
Genom radion
Genom järnridån
Om det nu suger
Stäng av om det inte duger
Till och med appar
Har avstängningsknappar
Behöver knappast bli världens utlägg
Blogginlägg
Lägg ägg
Ordet är fritt
Har sagt mitt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar