Jag har mina sidor

fredag 4 januari 2013

W.W.D.D?

Tjenare, alla monsterdiggare!

-Vi måste sluta träffas på det här sättet, Erik.
-Vad pratar du om, John?
-Du vet mycket väl vad jag pratar om. Vi lever ju på lånad tid.
-Ja... jo... men lägg, av! Jag lånar om dig igen!
-Ah, fast nu visade det ju igen på "omlån ej möjligt"... igen!
- Jo, men alltså... det är ju bara jag åker in igen och personligen pratar med dem...
- Och hur länge tänkte du hålla på så, då? Du skaffar dig ju inga pluspoäng där direkt!
- Men ge dig, de är la bara glada att någon lånar dig...
- Att iallafall någon förbarmar sig över mig ,eller? Är det vad jag är för dig, ett välgörenhetsprojekt? En gammal fossil du dammar av för att du är en sån jävla altruist, eller?
- Sluta, John! Jag hatar när du blir sådär!
- Hata är ett starkt ord, unge man!
- "Unge man"-a inte mig...
- Jag har varit vid din sida sen september! Visst, jag såg inte mycket ut för världen då... antagligen verkade jag väl vara den torftigaste torrbollen av dem alla då... du fasade väl inför första gången du blev tvingad att ta kontakt med mig!
- Ok, ja, du gav väl inget boom-chika-wa-wa-intryck, direkt, men du vet ju hur jag känner nu...
- Jotack! Nu är jag ju tydligen prydd med lagerkrans uppå piedestalen, va? Hur hade du klarat hösten utan mig, va? Vem gav dig insikt och kodnycklar så att hälften vore nog, va? "Shit, vilket mustigt språk!" sa du! "Den här snubben skriver ju så att man fattar galoppen, metaforerna är ju makalösa!" sa du! Men nu är det snart dags att dumpa mig. Jag får la suga länge på våra sista karameller till samtal...
- John...
- Du tycker väl som alla andra... jag är en dammig, krånglig och obegriplig gubbe som man på sin höjd kan referera till för att det låter bra att nämna mitt namn... eller helst till någon annan slyngel som påstår sig ha tolkningsföreträde kring mina idéer!
- Käften! Du vet att det inte är sant!
- Vet jag det? Hur vet jag det? Hur kan jag verkligen genuint veta det?
...
..
.

2013's första rejäla teckning, flytande tusch på 81x100 cm canvas-tavla. Processen på gång, deadline på söndag. Snart får ni se det färdiga resultatet.

Blogger bitchar, så här är en länk till teckningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar