Jag har mina sidor

tisdag 9 april 2013

Tvenne texter

Tjenare, alla monsterdiggare!

Här kommer två skopor rim, först en som är helt dagsfärsk, sen en som legat i mobilens anteckningar några dagar.

Om
du
brakar samman med mig - börjar bråka med mig - jag börjar språka med dig - det börjar spraka om mig - börjar ryka om mig - du får rycka i mig
om
du
inte
hänger med - det svänger när - man slänger med orden - lägger korten på bordet - ta mig på orden - något du borde - orera om - vänd dig om
om
du
inte
finner orden - finner dig i det hela - du velar - du vilar - du ilar knappast - snarare kilar vidare - utan vidare - reflektion -efterklok - eftersom
du
inte
passar dig - det passar sig inte för dig - jag ser hur du gör - du ser dig inte för - förr eller senare
kommer
du
braka samman med mig.

Här kommer då den andra texten, med lite långsammare tempo.

Om jag finge en slant var gång som tungan slant
Tunga skulle mina fickor vara
Skulle sjunga som fina flickor bara
Kan
I fröjdefull falsett
Full stup i ett
Föll nerför ett stup
Men hade råd med fallskärm
Tack vare att tungan slant
Föll över världens kant
Singlade ner till Kaos
Singlade slant med Kronos
Han hade tid över
Jag hade en slant till övers
Tid är pengar
Tiden är inne
För tungor som slinter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar