Jag har mina sidor

måndag 22 augusti 2011

Dagens Dagon

Tjenare, alla monsterdiggare!

En manisk måndag med en redig lista att beta av!
Ja, för er som endast känner mig flyktigt kan jag berätta att jag tacklar vardagen genom listor.
Såpass mycket bär jag huvudet under armen, att vore det inte för dessa listor så skulle jag glömma att andas eller förbränna cellnäring.
Det är dessutom en måndag då jag inte längre själv är den enda tecknaren i hushållet här på Karlsgatan,
för idag får vi alla önska min fräkniga fästmö en spännande på lärorik dag
på sin första skoldag på teckenspråkstolklinjen!
Dessutom ska vi lyckönska min bror,
som drar till Norge nästa helg
för idogt hårt knegande.
Då han är så fräck att han drar innan sin födelsedag,
firade vi av honom redan igår,
och av mig fick han ett monsterdiggande A3
med De Djupes konung som tittar upp ur en tjärn.




Blyerts av varierande mjukhet och tillochmed lite kol!
Nej, jag har inte gett Dagon päls, men min skraffering får honom att se luden ut.
Jag är nöjd med granarna.
Jag försöker alltid rita granar såsom Per Åhlin gör dem i Dunderklumpen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar