Jag har mina sidor

söndag 14 augusti 2011

Jag skulle vilja länka en underbar tanke

Tjenare, alla monsterdiggare!

Jag hade precis tänkt ge er ett tråkigt meddelande.
Jag hade precis tänkt annonsera att ni kunde fetglömma ett bidrag från mig i 03:51, uppföljaren till den prisbelönta serieantologin 7 oktober.
Men imorse,
efter att ha bryggt kaffe och slagit mig ner i soffan med The watchers out of time,
tyst som en mus för att inte väcka fästmön,
när jag hade avslutat novellen The shadow in the attic,
blev jag så där
autistisk.
Ännu en idé.
Den tredje nu i sommar.
Jag skrev ner den.
Det tredje manusutkastet.
Kommer säkert att bli det tredje bidraget till papperskorgen.
Den här idén förföljde mig hela dagen.
Så på eftermiddagen
skrev jag klart manuset
och nu har jag börjat göra sidlayouter på A5.
Så vi lägger de tråkiga nyheterna på is.
Kanske får man tummen ur röven.
Kanske blir det ett bidrag.
Kanske heter det något med Minnen i märgen, eller Ryggrad, eller kanske Blodsband.

Men tills dess...

Ni vet hur läget är.
Jag kan inte visa er några nya teckningar.
Ingen skanner.
Vi jobbar på det.
Men hörni,
här får ni en gottpåse med länkar som ni bör kasta getögon på.

Elena har fått blodad tand. Hur grymt som helst. Uv-aligen. Oh-uggligt otäckt.
Calle bräsar på med surrealistiska cyborger i ett Kronos' näste. Ur-bra. Rentav klockrent.
Olov visar Frank Millrande linjeföring. Hårda typer. Hårda i magen.
Till Fabriken gör stämning som ingen annan. Och skrafferingar. Och dunkla färgval.
Eskapix är riktiga eldsjälar för novellen som berättelseform, skräck och framförallt monsterdiggande.
Sara har även hon sina sidor. Till 03:51, alltså.
Efraim är lokalkändis i Halland. Halleleluja!
Bruce Timm är aldrig fel. Här har ni en blogg tillägnad honom. Ingen kritik, bara rosor!

2 kommentarer:

  1. Ja, du måste ju fan vara med erik! Det vore ju synd och skam annars! Och fina ordvitsar har du fått till på nästan alla länkar också, fint jobbat ;) Tack för länkningen och fina orden! Kul att höra lite vad du tycker, nu när du inte kan kommentera på bloggen (vad är det som är fel egentligen?)

    Så, jag antar att det blir mer åt Alabaster Port är Ankeborg nu igen? "Ryggrad" låter inte som en lattemammasaga ;)

    SvaraRadera
  2. Gillar som vanligt din radindelning, dina inlägg ser ut som nån slags ordvitsande prosalyrik :)

    Tycker verkligen du ska satsa på att få med något till 03.51, den skulle inte kännas komplett annars...

    Shit, själv har jag fortfarande inte fått ur mig ens en skiss-sida till 03.51 - och då har jag ändå spenderat sommaren utan några som helst förpliktelser. Uppryckning, för min del!

    SvaraRadera