Jag har mina sidor

torsdag 12 juli 2012

Antagligen handtag igen

Tjenare, alla monsterdiggare!

Har en lattjo pryl att berätta.
Men det här är ju ingen jag-duschade-imorse-blogg ju.
Ingen åh-jag-åt-just-ett-mariekex-blogg.
Ingen köpte-den-här-bidén-för-halva-priset-blogg.
Fan.
Jag förklär det med lite rim.
Så ser det mer legitimt ut.
Jarrå.

Efter en sommar full av smet
blir det en höst på universitet
När jag stämplat ut från sju veckors fabrik
ska jag lära mig om didaktik
Lära mig om litteraturhistoria
Det blir nog bra, tror jag
När jag väl kan allt om fläskfärs och ister
blir det dags att skola till magister
Läran om att lära
på ett lärosäte som ligger nära
I själva staden där jag fått lära mig att bo
På andra sidan Örebro
Jag som knappt vet hur det ser ut därinne
ska lära mig handskas med griffeltavla och pekpinne
Lära sig lärares bruk och seder
hur man får äpplen på sin kateder
Det kanske är fler som tänkt i samma bana?
Jag får väl gå i korridoren och spana
Du och jag, vi kanske ses vi båda?
Då kan vi tillsammans värma vår matlåda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar