Jag har mina sidor

söndag 19 augusti 2012

Livmorden

Tjenare, alla monsterdiggare!

Jag förväntar mig att många av er tittade på dokumentären om Galenskaparna & After Shave igår. Förbannat mycket känslor. Både asgarv, nostalgi och nära till lipen.
Jag slängde ihop en blyertsteckning efter att ha sett ett avsnitt av Riket (nej, inte dramaserien med Ernst, utan dokumentärserien) där ett av fallen (säger man så?) var en havande kvinna som väntade tvillingar. Hon led av Twin Transfusion Syndrome. Tvillingarna delade moderkaka, vilket ledde till att de skickade blod mellan varann. Den ena tvillingen vampyriserade dock den andra, till följd av att den ena förtvinade och den andra växte abnormt snabbt.

Nu kommer jag förresten att börja tjata om lördag.
Kl 10-16.00 finns jag på plats på Kumla torg tillsammans med Medborgarskolan.
Jag kommer att klottra med tusch och göra reklam för min Skräck-och monsterteckningskurs.

Känner Du, din svåger, din lillasyster, ärkefiende, tremänning, terapeut eller rumskompis redan nu att ni vill anmäla er till höstens monsterdiggande? Kika HÄR!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar