Jag har mina sidor

lördag 25 augusti 2012

Teckning på torg

Tjenare, alla monsterdiggare!

Visst blev det ett kortare pass än väntat idag på grund av skyfall,
men jag är paff ändå över hur många som faktiskt kikade förbi och verkade intresserade av min verkstad. Några art books lyckades jag t.o.m. kränga.
Så fallfukt till trots tycker jag det blev en riktigt lyckad, härlig dag på Kumla torg.

Så här ter sig till sist det 55x68 cm papper som jag tuschade på hela dagen lång.


 
 
Varmt, alltså redigt ungsbakat varmt, tack till Irene och alla andra glada på Medborgarskolan!
Inte bara låter ni mig stå där och sälja trycksaker samtidigt som jag försöker göra reklam för min utställning på bibblan i höst, helt utanför kursledandet hos er - nej, ni hjälper ju dessutom till med att fronta min merchandise och visa upp mina art books för folk när jag själv inte hinner med! Kalas, säger jag! Kanonkalas!

Härnäst, monsterdiggare,
taggar vi för
Allt för konstigt
i höst!
Tills dess kommer tiden att rusa iväg med skolstart och nollning.
Kanske blir det lite mer monster på vägen.

5 kommentarer:

  1. Redigt jävla snögg, mister! Starkt att få till en så pass bra teckning när folk ser på och på stående fot! Gratulerar till en skön dag! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nämen, mr Chameleon from the wild wild westgoethean coast - varför så incognito? ;)
      Tackar, mr man! När börjar dina könstkönstiga studier?

      Radera
  2. Hehe, från wild wild west indeed... ibland blir det lite inkognito när man inte pallar logga in på en dator som inte råkar vara ens egen :)
    Könststudierna drog igång för drygt en vecka sedan, så jag försöker komma igång bästa jag kan här :) Är du klar med nollningen?

    SvaraRadera
  3. Oh, härligt, härligt!
    Haha, i skrivande stund har jag just blivit klar med allra första introduktionsdagen, så ikväll blir det vidare studentikosa företeelser med föreningen - på universitet börjar man tydligen sent med sånt.
    Men det känns för jävla bra, lite som att man hittat hem! :) Har du hunnit känna in könstiga könsten än, hur känns det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fasen vad dejligt att höra! Att hitta hem är allt en go känsla :) jorrå, den könstiga könsten och jag tampas här varje dag - jag håller på att utveckla en grej här som jag känner rätt starkt för. Blir som en vassare variant av kåserigrejen. Tre klara - får se, kanske dyker det upp på någon blogg framöver ;)

      Radera