Jag har mina sidor

onsdag 1 maj 2013

Danstext

Tjenare, alla monsterdiggare!

Efter helgens seriefestival har det såtts frön. Nästa år ska jag baske mig ha lite material att kränga. Bland annat skulle jag gärna bunta ihop min lyrik i ett häfte tillsammans med lite teckningar. Gjorda just för texterna. Illustrationer.

Men, det dröjer ju ett år innan dess.
Tills dess, håll utkik nu de kommande veckorna, jag ska möjligen hänga lite tavlor på en gatufestival här i Örebro.
Här kommer lite nödrim.
Baserat på fuck art, let's dance.
Vet ni vem som sa det?
Jag, alldeles nyss.
Är ni döva, eller?

Skit i konsten
Nu dansar vi
Bryt av alla penslar och fuck ditt staffli
Ditt sökande är över
Jag är kraften du behöver
Kultureliten kan ta sig i brasan
Det tar sig i brasan
Oljefärg och thinner
Dansa naken när hela skiten brinner
Oh, en smak så obskyr och komplicerad
Men jag är inte domesticerad
Inte ett dugg dompterad
Rudimentär och ociviliserad
Jag vill vara djup som Tranströmer
Men jag är plast som en Transformer
Party time vart fan är du?
Tåget åker nu
Inga konstigheter
Skit i konst och allt vad det heter
Dansa med mig dansa nu
Partytime vart fan är du?
Frånvaron av budskap och sensmoral
Barbarisk binär och banal
Prisade rosade tavlor är så jävla fula
Tacka vet jag när huvudet har fastnat i en discokula
Nu skiter vi i konsten
Nu dansar vi

2 kommentarer:

  1. Fan vad bra! Jag diggar din poesi! "Jag vill vara djup som Tranströmer, men jag är plast som en Transformer" är så jävla bra. Genialt.

    Kan tillägga att jag lyssnade på "Kill Jester" av Mogwai samtidigt som jag läste dikten. De passade oväntat bra ihop. Melankolin i versen liksom förstärktes.
    Kul att du är på att ha grejer till nästa SPX också :)

    SvaraRadera
  2. Härligt att din favoritstrof är också min egen!
    Jag är väldigt på att bunta ihop mina dikter, kanske gör det så tidigt som till hösten! Man vet aldrig.

    SvaraRadera