Jag har mina sidor

tisdag 21 maj 2013

Just aint no place for a street paintin man

Tjenare, alla monsterdiggare!

På lördag!
25 maj.
Gamla Gatan i Örebro.
Kl 11.15.
Jag kommer att delta i en gatufestival där jag dels visar upp lite tavlor och dels står där med stafflit och målar mitt på (förhoppningsvis) ljusa dan.

Har jag några teckningar att visa er då, för att locka er?
Tja, just nu är mitt ritande i full gång, men jag har inte mycket material som lämpar sig att visas upp här.
Ritandet ter sig t.ex. som ett teckningsuppdrag från ett företag, där jag ritar roliga gubbar och robotar.
Det ter sig dessutom i form av idéspånande inför sommarjobbet, då jag kommer att vara bild-och pysselansvarig kolloledare.
Den 10 juni tar det sig form av en skräck-och monsterteckningsstation på en temadag på Storå skola i Lindesberg.
Dessutom klottrar jag såklart för fulla muggar i såväl mitt stora ritblock som mitt lilla Moleskine.

Men om jag nu ritar så förbannat, har jag då inget att slänga upp här på bloggen?
Jodå.
Ett par fikabiljetter.
För att det är pyssligt och kul, men också dels för att ett "tack för att du kopierade upp kapitel åt mig, jag bjuder dig på fika nån gång" lätt rinner ut i sanden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar