Jag har mina sidor

onsdag 23 februari 2011

Bokrean, Bunkern & BARacken

Tjenare, alla monsterdiggare!

Bokrean bjöd på många fynd, såsom en cyberpunkthriller i bekväm pocketform,
den klassiska Metropolis med vad som ser ut som C3PO's morsa på omslaget
och en enorm art book av Alphonse Mucha.

Bunkern blev min tillflykt såhär på aftonen,
då jag drabbades av en akut klotterklåda
och fann att samtliga ritverktyg befann sig borta på Högskolan.

BARacken, teknologernas studentpub, blir det kanske sedan, om lusten faller på.
Men först ska jag visa lite vad klotterklådan urartade i.

Först tusch på A3, trots mitt dreglande över Alphonses bok blev det inte värst mycket art noveau över det hela 


När grundfärgerna sen blev lagda insåg jag; jag har ju för fasiken ritat Ariel...
Jag bläffade på med massa glada färger, efter alla hårda Batmanskuggor på sista tiden

4 kommentarer:

  1. Tycker ändå man ser inspirationen från art noveau! Snyggt blev det =)

    SvaraRadera
  2. Tack, fan va kul att höra! :D Supporten uppskattas! <3

    SvaraRadera
  3. VArt fanns artbooken??? Tror du att det finns några kvar?
    Vill ha :(:(:(:(

    SvaraRadera
  4. AKADEMIBOKHANDELN! DET TROR JAG SÄKERT! SPRING, ELENA, SPRING SOM VINDEN!

    SvaraRadera