Jag har mina sidor

söndag 27 februari 2011

Gamma, gamma, gamma chameleon...

Tjenare, alla monsterdiggare!

Dagens modell är ingen mindre än The Savage She-Hulk!
Fick lust att göra en teckning av na när jag satt och läste hennes egen serietidning i helgen,
både de från 80-talet och de senare från 2000-talet.

Det är något charmigt med Hulkens kusin!

Kanske är det all självironi som Marvel-redaktionen mosar in,
alla metavitsar som She-Hulk drar när hon gång på gång bryter fjärde väggen
(och ibland t.o.m. tar genvägar över serierutornas kanaler).

Kanske är det relationsdramat och advokatjobbet
som hon hinner med mellan bilkastandet och husrivandet.

Dessutom är det kul att hon dyker upp i Marvel vs Capcom 3 -
ett dunderhärligt men epilepsiframkallande råkurrspel!

I begynnelsen var blyerts på A3

Tuschtajm! Faktiskt flytande tusch applicerad med mestadels pensel, hör och häpna!

Det slog mig här att om jag gav henne rött hår och fräknar skulle det lika gärna kunna vara Pippi Långstrump...

Kolla kolla! :3 




Förutom pastellkritor verkar dessutom gamla äventyrsspel i peka-och-klicka-stil ha fått ett järngrepp om mig.
Jag har redan lovordat Beneath a steel sky i ett tidigare inlägg,
sen imorse är det Sanitarium som fortsätter förvåna mig med vidrigt obehaglig stämning,
ett röstskådespeleri som jag undrar vart det tagit vägen i dagens spel och en hel del referenser till t.ex. Lovecraft (din gamle räv...).
Detta får man ju dock till priset av Diablo-grafik och en frustrerande obstinat spelkontroll,
men hittills är det värt det!

2 kommentarer:

  1. Nämnde någon point-and-click? För jag ÄLSKAR point-and-click! När man får tag i ett riktigt bra så är det till och med bättre än serier! Och serier är bättre än sex!!!

    SvaraRadera
  2. SÅ hierkarkin är pointandclick ---> serier ----> sex? :D

    DÄR har du anledningen till att vår utbildning bör få forskningsresurser!

    SvaraRadera