Jag har mina sidor

tisdag 1 mars 2011

Det våras för airbrush & speedpainting

Tjenare, alla monsterdiggare!

Dagens inlägg skrivs från Siggetorp, jag är nämligen på sportlovsbesök hemma i Närke hos fästmön.
Är ni riktiga Hullingen-purister vet ni vad detta innebär för konstens skull... härute finner man ju den airbrush som jag fick i julklapp!
Vi fortsätter med samma färg-set på samma tapet, men med en ny maskningsteknik som jag fått lära mig av proffset och helyllesnubben Armando Huerta (deviantart).
Tack till Elin för lånet av hennes systemkamera,
så att det framgår vad fasiken jag pysslat med.
Ni undrar säkert varför det är hål i tapeten; detta beror på att jag klantat mig med maskningen.
Då och då mosade jag på för hårt med kniven så att den inte bara skar igenom smörgåspapperet jag maskade med, utan även tapeten under.





Sen tågresan igår har jag dessutom nosat på en annan teknik; speedpainting,
alltså att rita på fri hand från skratch i Photoshop. Jag blev inspirerad och fick några finfina tips av Mirjam i klassen (http://bittersweetdisease.deviantart.com/).

Page & clownsmink

Dönick

Battemann

Shub-nigguraths mörkeryngel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar