Jag har mina sidor

torsdag 17 mars 2011

Jag har mina sidor

Tjenare, alla monsterdiggare!

Jag har gjort mina första tuschade original till serien
som kommer att vara med i antologin Primate Orange.
Det är första gången som jag gör serie av någon annans manus,
dessutom första gången på länge sen jag gjorde en serie i dess rätta benämning.
Det blir en del action varvat med mycket monster.
Här kommer ett par sidor, direkt i smeten. 




Det ska nu hemåt Närke en sväng,
men i princip hela teckningsverkstaden kommer jag att släpa med.
Där i landskapet format liksom ett fat
vankas det några jobbintervjuer
och mitt allt,
mitt allt har jag här målat med vattenfärg på 180 gr A3.

Ho e bäst

7 kommentarer:

  1. Satan vad snyggt!! Vilken fart och fläkt! Skitsnygg användning av svärtan Erik! Jag vill lätt ha ett ex sen, trots det övertaffliga manuset!

    SvaraRadera
  2. JABLIRSÅGLANÄRUSÄGERSÅ! :D
    Fint att höra, jag satt och svor så mycket först,
    trodde ju aldrig det skulle gå vägen med penslajäveln!
    Självklart skaru ha ett!

    SvaraRadera
  3. tackar! kul att höra såna ord från någon som kan det där med serier, hehe

    SvaraRadera
  4. Ser jävligt gött ut! Stark hård svärta är kalas, särskilt med monster och blod

    SvaraRadera
  5. Tack, mannen!
    Tror att jag har hittat både en teknik och en arbetsrutin som passar mig som handen i handsken!

    Coreolis snart! ;)

    SvaraRadera
  6. Grymt snyggt, har du tuchat det för hand eller i datorn. sitter själv å tecknar en varg men får inte till det, blir avis när jag ser dina bilder.

    SvaraRadera
  7. Tack! :D
    Allt här är gjort för hand, jag tuschar med pennor för konturer och ramar, sen pensel & flytande tusch för skuggor.
    Det är inte det lättaste, på många bilder ser han mer ut som en hyena! ;)

    SvaraRadera