Jag har mina sidor

måndag 14 mars 2011

Tuff blogg i lyxförpackning

Tjenare, alla monsterdiggare!

Hullingen har svidat om och axlat vårmodet.
En ny header samt en ny bakgrund
som jag har knåpat ihop snabbt i Photoshop
med mina hemgjorda penslar.

En ny kartong, men samma flingor; här kommer lite teckningar!

Vattenfärg samsas här med laverad flytande tusch på 180 gr A3papper

I Simon Bisley-stil har jag smetat här med diverse mjuka blyertspennor och till sist lite kol

Det var ett tag sen vi hade ett tema häromkring Hullingen, eller hur?
Ni vet, när jag blåser upp en ny teckning och sedan mosar på med äldre teckningar från arkivet,
allt sisådär underordnat ett tema som den första nya teckningen bestämmer.
Dessa axplock gör jag dels för att se hur många varianter på en viss teckningsstil jag har
och för att underlätta för er som inte orkar bläddra genom
 alla de otaliga teckningar som jag har i mitt galleri på deviantart.com.

Läderlappstema har vi ahft i ett inlägg nyligen,
så om den sista donnan i blyerts här får bestämma,
kör vi pin-up som dagens tema!
Jag kanske inte har så många regelrätta pin-up-bilder,
som jag anser är typ retsamma baddräktsbilder,
men vi gräver i arkivet och ser om vi hittar något
bom-chicka-wa-wa.
Mycket nöje!

Armbryterska, kanske?

Ett kalkerat foto av min vän Elli som jag sedan bråkat med i etapperna blyerts-tusch-photoshop

"Chainsaw Geisha - The Killer Concubine". Bara på sommarjobb slår inspirationen så hårt!

En bild från alles i början på Serie-och bildberättarprogrammet! Min mangaperiod från högstadiet letade sig fram.
Nostalgi: detta är den första lineart som jag har färgläggt i Photoshop med ritplatta!

Den där mangaperioden? Den syns även här, tycker jag. Faktiskt är det här en reboot på en bild jag gjorde när jag ställde ut på tävlingen UKM, Ung Kultur Möts.



Jag tror att jag har gjort den här under en formläralektion här i Gävle...

Färgpennor! Det var längesen.
Tidig flytande tusch, denna hänger numera hemma hos min mormor.
Med min kära hemstad i åtanke.
Klotter från ganska nyligen. "Å en å två, låt oss se vart jag kan gå..."


En födelsedagspresent till Lovisa som jag gjorde i somras.
Poptös som farmor numera är ägare till. Sa någon mangaperiod, förresten?

Lek med skrafferingar och tuschpennor från i somras.

Har ni fått blodad tand av detta mastodontinlägg?
Håll då utkik efter mera Hullingen,
numera en tuff blogg i lyxförpackning.

5 kommentarer:

  1. tackar! vad kul att du gillar det.
    det är kul att kombinera illustrationer med foton faktiskt

    SvaraRadera
  2. HEY! Snyggt! Du klarar dig ju riktigt bra utan min hjälp! ;) Jäkligt stilig banner också måste jag säga!

    SvaraRadera
  3. Fabriken: jag är taggad på din serie också! Som jag sagt förut, du har en sån "kick" i din stil som jag har svårt att hitta för egen del ;)

    Calle Chameleon: Tackar, tackar! Ja, kanske kan man befria dig från just den rådgivningen så att du har mer krut över att GÖRAHELAMINSATANSWEBBSERIEUPPGIFTWRAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHA...om du har lust, du kanske har bättre saker för dig... ;'(

    SvaraRadera
  4. Oj, vilket bildmaraton! Mycket snyggt! Gillar geishan! Det är alltid kul när man sätter ihop många bilder tillsammans.

    Och tack för kommentaren! Kul att du tycker det. Är ju lite svårt att själv riktigt veta vad ens blogg egentligen förmedlar :)

    SvaraRadera
  5. Tackar! Här satsar vi på kvantitet istället för kvantitet! ;)

    Väl bekomme! Jo, de ska gudarna veta.

    SvaraRadera