Jag har mina sidor

måndag 21 mars 2011

Skomakarens barn har inga skor

Tjenare, alla monsterdiggare!

Skomakarens barn har inga skor,
tandläkarens barn äter alla med sugrör
och min kära moder har denna tavla att visa upp året om.


Mycket säsongsriktig så länge snön ligger kvar,
men nu när vårkänslorna börjar smälta bort snöblasket
är det kanske dags att låta lite soligare färger spraka?

Det ska till mycket mer än examensarbete
och beställningsserier
för att inte hinna med något sådant.
Så medan jag och fästmön parkerade ändalykten i soffan
framför Solsidans säsongsavslutning
(följt av Cornelis)
packade jag upp min portabla
målarverkstad.









Vattenfärg och tuschpennor på 180 gr akvarellpapper i A3storlek.

När jag tittade på lite referensbilder till min geisha,
minns jag hur arga alla otakus i min japanskaklass blev
när vi skulle titta på "En geishas memoarer"
och jag hurrade för att vi skulle titta på "En horas memoarer".
Hö hö hö. 

Håll utkik här på Hullingen efter
fortsatt arbete med den våldsamma serien till Primate Orange (kolla, kolla!),
releasen för 7 Oktober,
information om Small Press Expo i Stockholm,
examensarbetes process,
den kommande airbrushkursen som jag ska närvara på,
och massa monsterdiggande.

Grattis, mamma!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar