Jag har mina sidor

fredag 11 mars 2011

It's a date

Tjenare, alla monsterdiggare!

Först och främst; stoppa pressarna!
Paradoxalt nog...
för 7 oktober pallar trycket!

Följ denna länk för att läsa om och skaffa Ditt eget ex av 12 serietecknares samlade epos!

Ett stort taco-bock till Calle och Martin för deras slit med att bunta ihop, stajla, finansiera, samordna och trycka denna Necronomicon av de göttigaste göttserierna!
7 oktober kommer att ha något för alla smaker, sinneslag och genrer, så förboka Ditt ex redan idag!


En sida ur Djup, mitt eget bidrag till 7 oktober

Igår fick vi serietecknare besök av ingen mindre än Patrik Norrman.
Han bjöd på mer av ett seminarium än en föreläsning då vi alla fick fråga hur galna frågor som helst
som han besvarade med fyndigheter, praktiska tips & råd och brutal ärlighet.
Likt monoliten i 2001: a space odyssey sparkade han oss en bra bit framåt i utvecklingen
 på en enda förmiddag.
Jag har iallafall fått massa mera krut inför serien som ska bli mitt examensarbete.

Monsterdiggandet har sannerligen fått sin beskärda del av blasfemisk näring på sistone;
bokrean försåg mig med sex stycken serieböcker; fyra st Cthulhu Tales samt två st Fall of Cthulhu,
där olika tecknare varvar både hyllningar och satir av Lovecraft.
Dessutom fick jag låna en ljudbok på sex st cd-skivor av min bror senast jag var i Närke;
Ernst Hugo Järdegård som läser Skräckens Labyrinter, en samling Lovecraftnoveller på svenska.
Han har morrat med spottande dramatik om onämnbara fasor och förbannade fladdermöss i mitt kök en hel kväll, tack och lov är min favoritnovell Färg bortom tid och rum med!

Vad kan man säga mer på tecknarfronten förutom att jag knegar på med examensarbete och beställningsjobbet från Primate Orange?
Jo, jag har anmält mig till den dära airbrushkursen i Örebro, som jag nämnt i ett tidigare inlägg.

4 kommentarer:

  1. tack för din kommentar! jag har också tänkt teckna serier, men det ligger ju rätt mycket jobb bakom det och jag vet inte om jag behärskar det där med anatomi riktigt än, haha.
    vad är det för en fin bokrea som förser dig med lovecraft-prylar förresten?

    SvaraRadera
  2. Det ska la int va någon stoppkloss, tycker jag, min anatomi är även den helt åt fanders! ;)
    Det var på adlibris häromveckan som jag hittade böckerna.

    SvaraRadera
  3. Häftigt, vart får du alla ideer ifrån.

    SvaraRadera
  4. Tack, fan va kul att du tyckert! ;)
    Just den här serien, Djup, är ganska inspirerad av serien Hellblazer (vardagssnubbe som smyger ner i helvetet) och Lovecraft (monster!).
    Sen gillar jag lite Alice-i-Underlandet-surrealism; själva grejen med att stiga ner/i en annan skruvad dimension.
    Det ger en sån frihet med miljöerna.

    SvaraRadera