Jag har mina sidor

onsdag 16 mars 2011

16 timmar serie

Tjenare, alla monsterdiggare!

Innan sommaren 2010 fick vi uppgiften att göra en 16timmarsserie
här på serie- och bildberättarprogrammet.
Det är ganska exakt vad det låter som;
du får en slumpvis titel av läraren,
sen börjar du direkt att göra din serie.
Ruta för ruta, utan skrivet manus.
Bara mosa på med måleriet och se vad det hela blir.
En sida per timme.
16 timmar, eller ja, åtta timmar uppdelat på två dar.
Egentligen ska det här göras som 24timmarsserier, men om vår lärare bad oss jobba 24 timmar i sträck...
Ja, ni förstår att det skulle anses regelvidrigt.

Jag fick titeln "Längtan efter lugn".
Jag älskade direkt hur det låg i munnen.
"Longing for tranquility".
"Sehnsucht für die rohe".
Så jag satte stålstiftet direkt mot papperet.
Och resten får ni följa här.





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar