Jag har mina sidor

tisdag 31 januari 2012

Lilla snigel

Tjenare, alla monsterdiggare!

Visserligen är det Rammstein som jag ska studsa framför om några veckor,
men just nu är det väldigt mycket Lillasyster.
Den nya skivan låg ju förhandsbokad och signerad här hemma på Väster och väntade på mig efter Thailand.
Den har inte fått en lugn stund sen dess.
Det är verkligen jävlar-i-min-låda.
Samtidigt som de har biffat till sig till något alldeles eget, pampigt sound
är det så mycket Lok som har kommit tillbaka.
Allt på en gång.
Så jävla bra.
Än så länge vet jag att de kommer till Karlskoga snart. Måhända att man hälsar på dem i Gävle, det är ju där man studsat med dem de tvenne sista gångerna.
Nåväl.
Jag tänkte skriva ner lite grejer såhär på kvällskvisten.
Man snubblar över lite fyndiga rim när man väntar på tvättmaskiner ibland.

Festa
tills man vräks
Dricka
tills man kräks
Imorgon
ta en fajt med hyresvärden
Ikväll
kung över hela världen
Går du ut
med mig ikväll?
Står du ut
med mig ikväll?
Gör du slut
med mig ikväll?
Som stubben
i skogen
Snubben
som slog en
På klubben
eller krogen
Ingen schysst vän
festprisse, visst, men
löser allting med fisten
du ser mig never
lösa allt med näven
en ganska schysst vän
bästa kompisen
vi ses sen
Kanske
nästa helg
Kanske
genom en butelj
Kanske
en trygg, säker och kontrollerad miljö
vit som snö
där vi aldrig kan dö

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar