Jag har mina sidor

torsdag 21 juli 2011

Rullar in som tecknar-dromen

Tjenare, alla monsterdiggare!

Lite marigt är det att jag har tappat så många läsare under sommaren.
Faktorerna är ingen gåta, dock.
Dels uppdateras bloggen i ett långsammare tempo,
dels har jag ingen A3scanner, så det blir inga seriesidor att hänga med i,
och sen så har la folk bättre saker för sig under dessa soliga månader.

Men ni, det tiotal personer som alltid kastar getögon på mina inlägg... stort tack för supporten!

Lite små projekt är på gång.
Dels har jag letat fram den här gamla trasan hemma hos mormor och morfar.



Det är något vidunder som jag ritade när jag var ca 5-6 år gammal.
Inspirerad av diverse trender på t.ex. Deviantart, tänkte jag rita om det här motivet.

Dessutom har jag gjort en teckning till min vän Lill-Fia som fyllde hela 20 bast häromdan.
Hon målar också, så jag försökte härma hennes abstrakta och lite vemodiga stil, samtidigt som jag slängde in både ett porträtt av henne och lite monster.


I helgen är monsterdiggandet helt utlämnat till vädrets makter.
Är det fint väder kommer jag att få fullt upp, för det blir idogt skopande i glasskiosken isåfall.
Men, är det regnigt, trist och kanske lite åska...
Har jag idag hämtat ut tre st ytterligare böcker av Brian Lumley!

1 kommentar:

  1. Du läser så jävla fort, Mister man! Håller på o läser Metro 2033 nu, beräknar väl vara färdig vid juletid :P

    Och det där monstret du ritat när du var liten - JÄVLAR vad sött det var! Det är nog det gulligaste monster jag sett, bara en stor jävla blobb till kropp som typ tar upp hela pappret XD

    Tjusigt porträtt också ^^ Keep it coming mister!

    SvaraRadera