Jag har mina sidor

onsdag 9 november 2011

Biomekaniska alter egon & korsbefruktningar

Tjenare, alla monsterdiggare!

Projekt kan korsbefrukta varann.
Projekt.
Öj, öj, öj.
Här har man minnsan ingen hobby.
Hobby?
Äh, dra åt Hälsingland merej!
Här slänger man sig med projekt, vettu.
Jajjemänn.
Jag tror det hänger ihop.
Att ha sitt kneg som barnskötare
förlagt till samma stad där man har
teckningskurser och teckningstillställningar
gör att man kan, som idag, t.ex.
få ta kommandot för en Elevens Val-lektion i bild,
fast man mest var där för att finnas till hands.
När det dessutom i gruppen sitter några kisar från ens nyss avslutade kurs.
Hur lattjo som helst, man blir så tjock av energi när kidsen börjar lassa fram massa coola idéer och viftar med teckningen framför en!

Såhär såg jag och fästmön ut på en försenad Halloweenfest förra helgen.





Kulturhuset i Stockholm nästa vecka,
ska ni kika in på Serietekets avdelning.
Mina forna klasskamrater representerar då
7 oktober,
den prisbelönta serieantologin.
Allt beror på den där boken.

Jag är kär i Bland möss & män.
Nu äre snart dags att klottra ihop slutstriden.
Jag tror att jag kan ha en artsy fartsy idé till framsida.
Vi får se om den tummen lämnar Mordor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar