Jag har mina sidor

lördag 19 november 2011

Citationsituation

Tjenare, alla monsterdiggare!

Du borde vakna upp, se mig i ögonen och se mig klartse vad jag är och mitt certifikat
för att fortsätta rabbla dynga över dig
mina lila ögon tar inte ett nej från dig som ser på mig som om jag vore väck
rätt, jag är grisen i din säckett misstag så sov med lyset täntoch håll ena ögat öppet för nu kommer ditt experiment
jag behöver dig, jag söver dig
så att du stannar kvar tills jag är klar med dig
jag lovar dig att du är trygg hos mig här med mitt experiment
jag är så nära nu, så nära ditt hus
din hund, din hall, din tjej med mitt spjut
kärlek infekterat av virusmen inte det du tror för där bor inte
så stora taggar - jag av trohet stadgar
nu får du bekänna din skuld eller ta konsekvensen
att du slagits ner och skrämts av ditt experiment
jag behöver dig, jag söver dig
så att du stannar kvar tills jag är klar med dig
jag lovar dig att du är trygg hos mig så stanna kvar

jag kommer närmare, närmare, närmare, närmarejag kommer närmare, närmarejag kommer närmare, närmare
jag kommer närmare, närmarejag kommer närmare, närmare
jag kommer närmare, närmare
jag kommer närmare, jag kommer närmare
nu är jag här
kraften du besitter är stor så ta vara på den
den är farlig som fan när man får den över sig och det visar sig
att den som har den oftast inte kan tygla sig
och hålla band på sin själ
hålla sig ifrån att ta en träl
av viljan att leda, styra och ställa liv
nu kommer det hit så lägg dig ner för
jag behöver dig, jag söver dig så att
du stannar kvar tills jag är klar med dig
jag lovar dig att du skall se den dröm
jag hade när jag skapade mitt
experiment


Ja, jäklar.
När vi gjorde 7 oktober...
eller, ja.
Jag ska säga att det var mina kamrater som stod för görandet.
Allt jag gjorde var att dumpa ett lass sidor av varierande kvalitet i deras knä
och flinande säga
tjoflöjt, hörni! Här kommer en annan och tar upp sjukt mycket plats i boken men bidrar inte några hästlängder till den generella kvalitén! Hare så gött i InDesign så fortsätter jag att rita tits & ass och monsters helt för skojs skull!
Hursomhelst,
när vi gjorde våra personliga texter
eller författarprofiler
eller förord
eller vad man ska kalla den där egna sidan innan man river av sin serie,
så skrev en del lirare att det fanns ett soundtrack till deras serie.
Lyssna på di häringa låtarna när ni läser eländet.
Spotifylänkar och sånt.
Det tycker jag är
fränt.
Det ger liksom
någon extra dimension.
Fast jag kan själv inte bestämma mig för om mina två små serieskyddslingar
som jag odlat den här hösten
har någe regelrätt soundtrack.
Men det vore
fränt
om de hade det.

Jag är så jäkla svag för...
ja, vad ska man kalla det...
referenser till andra verk.
Med det menar specifikt de där utdragen ur andra texter, med kursiv text, som är precis i början på en del romaner. Ibland inför varje kapitel.
Stephen King är för jäkla vass på att smaska på med såna.
Ta t.ex. Jurtjyrkogården,
där han ställer bibelcitatet(rättare sagt Jesuscitatet)
"Lasarus, kom ut!"
Ovanför The Ramones-ramsan
"Hey, ho, let's go!"
För helsike, jag får gåshud!
Den häringa boken som jag läser nu, Robopocalypse, där citerar författaren början till Lovecraft's Call of Cthulhu innan han börjar sin berättelse om hur den artificiella intelligensen börjar söndra vårt moderna samhälle till en krigszon där människan underkuvas och jagas som hundar av känslolösa maskiner.

Det finns flera låtar som jag associerar med serierna.
Som jag skulle vilja citera kursivt innan ni börjar läsa dem.
För att slå an ett ackord.
Komplettera.
Eller kanske kompensera?
Blir det för kaka på kaka?
För mycket skriveri på edra näsor?
Svårt, det där.

Less is more.

Men more är ju så jävla göttans kul att rita och skriva.

Här ovan hittade ni texten till
Experiment av LOK.
Den tänker jag ofta på i samband med
Ryggrad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar