Jag har mina sidor

onsdag 2 november 2011

Vridna förtäljelser

Tjenare, alla monsterdiggare!

På lördag är det höstmörkrets sista träff med kurskisarna.
Men redan nu filar jag och Medborgarskolan på hur fortsättningen ska se ut i vår.
Dessutom finns det tydligen intresse för den däringa mangakursen som aldrig blev av nu i höst.
Då gossarna har ritat såna mängder med namnlösa fasor bortom förnuftets förmildrande balsam åt mig,
är det i helgen dags att de får något av mig.

Emblem gjort i blyerts, splatter och text med flytande tusch.
Tack till min älskade Emy för textningen.
Förresten funderar jag redan på en tidig julklapp till mig själv.
Ett par nummer av Eskapix verkar vara något att sätta hörntänderna i.
Speciellt när jag precis har blivit frälst på svensk skräck
genom Anders Fager
och hans Samlade svenska kulter.

Men, men.

Just nu ska jag börja beta av lite pulp från 60talet på läsfronten istället.
Mickey Spillane.
Jag läser på framsidan:
"Tre noveller - de hårdaste, fränaste ni har läst".

1 kommentar:

  1. Haha, "fränaste", Den framsidan lovar gott! Har du förresten kollat in "Viktor Kasparssons makabra mysterier" och "Hungerhuset" - två svenska skräckserier som verkar intressanta. Kanske inte så pulpslaskiga men eventuellt lite småläskiga.

    SvaraRadera