Jag har mina sidor

torsdag 31 maj 2012

Korallrevens kung

Tjenare, alla monsterdiggare!

Krälande kompanjoner.
Cthuloida kamrater.
Tack vare fästmöns högskolestudier i svenska språket vet jag numera att kompanjoner kommer av att dela bröd med någon (jfr. spanska för bröd, "pan") och att kamrater kommer av att dela rum med någon (jfr. "kammare").

Frånvaron av frekventa blogginlägg har en god ursäkt.
Fullspäckat jobbschema kombinerat med mycket teckning.
Jag har äntligen börjat tuscha sidor av en serie.
Än så länge har den inte ens ett arbetsnamn. Snilleblixtarna har blott varit blindgångare.
Hursomhelst är det Mjutänt.
Inte bara "Mutant-inspirerat". Det är just den värld av undergångsarvtagare som jag blev presenterad för när jag började i Gävle.
Prisjägare.
En förbjuden zon.
Motorsågsförsedda leder.
Jag slänger nog upp ett par sidor här snart.
Men just idag blir det lite tusch från förskolan.
Kidsen fick efter önskemål delfiner, hästar, Kapten Amerika, Hulken och drakar.
Själv klottrade jag korallrevens kolossale kung.


Imorgon blir det premiärafton med Emily.
Vi ska se vad skaparen av mitt personliga favoritmonster har skapat för preludium till den ursprungliga filmen.
Xenomorf.
Främmande form.
Som kanske inte är så främmande längre.
Men likväl har Ridley Scott i Empire-intervjun lovat att chocka mig.
Take it away, Ridley.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar