Jag har mina sidor

torsdag 10 maj 2012

Mitt i maj är vi men knappast Hawaii

Tjenare, alla monsterdiggare!

Njae, knappast hula-hula idag.
Snarare huvaligen.
Men positiv får man vara.
Oavsett hur sommarsituationen ser ut.
Oavsett grådask.
Oavsett Ågren.

Det blir lite mer monster med Medborgarskolan i början av juni, hörni.
Storå skola i Lindesbergs kommun bjuder in mig tillsammans med andra kursledare som t.ex. keramiker och scrapbookare, till att ha olika skaparstationer under en temadag.
Precis som de brukar var de i början ute efter en mangatecknare.
Visst kan jag tänja teckningen åt ett mangaaktigt håll om jag lägger manken till,
men nu snackar vi högstadiekids.
Det finns en fet risk att många där är bra mycket mer mangabevandrade än undertecknad,
så med respekt för det har jag bett dem ända benämningen till Monsterteckning istället.
Tvenne stycken tvåtimmarspass med ca 8-10 kids varje gång.
Håhåjaja.
Någon sorts "The very bäst of Skräck- och monsterteckning"?
Uppstyrda lektioner som kursen?
Eller helt fria tyglar som teckningsverkstäderna jag haft på fritidsgårdar och bibliotek?
Valfrihet eller slumptabeller?
Ja, ni.
Jag pular fortfarande på de bitarna.
Men himla lattjo lajban är det att man ska få vara lite målerimagister igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar