Jag har mina sidor

onsdag 2 maj 2012

Festivalefterskalv (seismiska serier)

Tjenare, alla monsterdiggare!

Vi börjar med att säga

tack!

Tack och bock
till alla er monsterdiggare som kom förbi mitt och grabbarnas bord i helgen.
Det var hur lattjo lajban som helst
att sälja,
att få göra monsterporträtt,
att få kika på alla häftiga fanzines, projekt och tokigheter som alla andra har för sig,
men tjockast, fetast, göttast av allt,
var att få en hel helg med alla f.d. klasskamrater från SoB.
För ni är så gefla bra.

Här kommer en massa bilder som jag har snott hur fräckt som helst.
Tack till Efraim, Stef, Jennie och pappa Åke för bra material att knycka.






Nu ska vi se hur länge man är stinn av den här tillställningen.
Inte hade jag väntat mig
att t.ex.
få sälja fanzines med hjälp av teckenspråk,
träffa en lirare som jag bara tjolat med på deviantart,
sitta i en gammal vinkällare och porträttera/porträtteras av kamrater,
eller att jag verkligen skulle sälja slut på trosorna som jag hade textiltuschat.
Idéer, intryck, inspiration.
Man har en hel del av det däringa nu.
Sen hemkomsten har det varit hushåll, solsken, marknader, kassörarbete och vikarieuppdrag.
Men likt förbannat går hjärnan på högvarv när det gäller att koka ihop scenarion, bilder och monster.
Vi får se vad det blir av det hela.

En liten sista notis, hörni.
Eller snarare en uppmaning.
En vädjan, kanske.
Ni var ju ett gäng som stod (Pickmans) modell för mig på SPX, eller hur?
Det blev ett gäng monsterporträtt.
Jag skulle gärna vilja kunna ladda upp eller länka till dem här på bloggen.
Så ni får gärna visa mig dem digitalt på något sätt.
Det skulle vara så förpillat roligt!
Tack på förhand.
Jag önskar er fortsatt solsken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar