Jag har mina sidor

söndag 24 april 2011

Den djärve

Tjenare, alla monsterdiggare!

Glad påsk önskar jag eder alla, så här på påskdagen!
Trots tjuvstart på sommarjobbet i glassbranschen, ihärdigt åkande ute på landsortsvägar och ett överflöd av god mat med familjen - har jag hunnit med att slita en del inför SPX.

Vi börjar dagen med lite morgonklotter.



Den lille parveln där i gult(passande såhär till påsks) var kul att göra, det var längesen jag ritade något Marvel-relaterat förutom Venom.
Det är kul att gå tillbaka till rötter,
utan Marvel hade ni inte haft någon Hullingen att kasta getögon på.
Ska vi kika då på lite mera regelrätt fan art, kanske?
(Det har ingenting att göra med fläktar. Skulle jag tro.)

Kanske mer fan art med Logan, bäst på det han gör?
Och det han gör är inte snällt.
Eller för att citera en uråldrig Marvelblaska som jag har:
Tidningen heter X:en, som var den svenska utgåvan av X-men under 80-talet.
Den är fantastiskt mumsigt ritad av John Byrne.
X-men stöter på Magneto,
och efter obligatoriskt rappkäftande
vill Wolverine spöa skiten ur honom.
Då lägger Cyclops en hand på Wolverines axel
och säger ett par lugnande ord,
som efter att ha passerat den svenska redaktionen lyder
Lugna dig, Järven!


Logan bråkandes med Venom

Logan kivandes med animetöser, färglagd av Crisse Crona

Ännu en gång Logan och Venom i en dust

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar