Jag har mina sidor

tisdag 26 april 2011

A lil bit o Lovecraft, a lil bit o love

Tjenare, alla monsterdiggare!

Det blev både färgglatt och svartvitt på papperen igår.
Först har vi iklädd svartvitt en gudom av Lovecraft.

Azatoth.
Den blinde idiotguden som skapade hela universum
utan att ens fatta vad han höll på med.
Som nu flyter runt i universums mitt.
Den högste skaparen,
den högste guden,
men totalt efterbliven.
(ni får själva läsa in HP Lovecrafts diverse långfingrar mot diverse livsåskådningar
i denna fiktiva kreation, gott folk)

Azatoth brukar avbildas,
som alltför många lovecraftianska gudomer,
som en oformlig massa av alla otäcka saker du kan stava till.
Men det känns som att om jag vill rita en amöba av tänder och tentakler
så finns det gott om andra kritter att illustrera.
*HOST*shoggoth*HOST*
Så jag tänkte att Azatoth
kanske inte är så blind och idotisk.
För sin ålder, dvs.

Jarrå, som ni ser handlar det om flytande tusch, penslar och stålstift!

Ni vet redan att här i Kumla är skannrarna för små för A3, så allt fotas med Pappa Perssons digitalkamera.

Det var dagens monsterdiggande, det!
Men jag utlovade ju lite färgglatt, också.
Jodå, lite glada sommarfärger...
Lite porträtt...
Och så mycket kärlek att jag blir fånig.

Grattis på oss, min skatt,
för att du stått ut med mitt klottrande,
fantasiknarkande,
och monsterdiggande,
i mitt livs trenne bästa år!


Utan Emily?
Då skulle jag ha ett fattigt liv.
Jag skulle inte

  • Äta svamp
  • Åka skidor (på snö)
  • Äta avokado
  • Åka skidor (på vatten)
  • Äta dopp i grytan
  • Ha ett hum om pianospelande
  • Äta majs
  • Ha ett hum om hur man letar sig fram på en gitarrhals
  • Äta isterband
  • Ha ett hum om hur man prickar toner när man sjunger
  • Ha tagit mig igenom Jurtjyrkogården och Carrie en gång till, denna gång genom högläsning
  • Ha sett samtliga revyer av After Shave & Galenskaparna
  • Åka cabriolet
  • Ha ett hum om hur man knuffar ner katter från soffan
  • Få skjuts till en fest i en lada direkt efter jobbet, tältet uppsatt och en macka i handen
  • Gå på bal
  • Gå på julotta
  • Se Colin Nutley-filmer
  • Lyssna på The Ramones
  • Äta på Jensens Böfhus. Jämt.
  • Skopa glass i Hjortkvarn
  • Titta på vindsvåningar i Örebro
  • Vinna godisvad
  • Hålla i nykläckta kycklingar
  • Äta IKEA-korv
  • Försvara Alien-filmerna. Och inse att fyran suger.
  • Få frukost på sängen.
  • Rita fräknar, rött hår och rosetter
  • Få pyntad skylt med bebisbild av mig på min student
  • Äta smörgåstårta. Mycket smörgåstårta.
  • Skaffa facebook
  • Ge fan i att odla äckliga skägg
  • Klara av att flytta 30 mil hemifrån
  • Känna att det mesta löser sig i framtiden, vare sig det blir jobb eller plugg
  • Ha ett hum om teckenspråk. Jag kan säga "jag är en vampyr".
  • Ge frukost på sängen
  • Klara exakt vad som helst

Tre år som Närkes vackraste par,
fem månader som förlovade.
Så idag blir det picknick.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar