Jag har mina sidor

söndag 17 april 2011

Fear is your only god on the radio

Tjenare, alla monsterdiggare!

Ah, jag vet att det här inte profilerar sig någon jag-duschade-imorse-blogg, men fasiken vilket rart väder vi har!
Och faktiskt har det rara vädret lite att göra med Hullingens tema att göra,
för utan gassande sol hade undertecknad inte fått för sig att skrapa ihop ritgrejerna här i den underjordiska serietecknarbunkern och tagit sina första släpande steg upp mot ljuset.
Då hade jag kanske inte stannat uppe vid Rävhallen och glanat länge och väl på serietecknarettornas skräckbilder som står där för allmän beskådan.
Satan i gatan vad vassa de är, våra ettor!
Jag minns själv den där uppgiften som en av de roligaste (och det finns en del nomineringar där) uppgifter som Johannes har gett oss. Massa A3-papper som skulle fyllas med monster, tusch och skrafferingar! Papperspoesi!

Här är vad jag själv gjorde till skäckuppgiften förra året;

En ljuskälla

Skulpterande ljus

Två ljuskällor

Och det som jag sen satt och ritade på ute i solen, landade som detta:

Tusch, stålstift och pensel


På tal om skräck,
har det dessutom börjat trappas upp en aning i min deckarserie.
Kommissionen börjar ana att något skumt ligger bakom det försvinnande de utreder
Här undersöker de den försvunne mannens sovrum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar