Jag har mina sidor

tisdag 5 april 2011

Optimus Primate

Tjenare, alla monsterdiggare!

Ni känner ju alla till ultravåldsserien om en kedjerökande lykantrop och en tentakelkalufsad djävul som slår varann på käften, som jag jobbar på till serieantologin Primate Orange.

Nu är det såhär att gänget bakom antologin har utlyst en omslagstävling!
Man får helt fria händer, så länge det är en primat med vissa prebestämda primärfärger.

Mitt bidrag ter sig såhär:

Tuschpennor på 180 gr akvarellpapper i A3storlek, följt av celshading i Photoshop
Som ni ser så har min apa en ond tvilling (separerade sen födseln) 
som numera pryder huvudet på Hullingen.

Gårdagens Trail of Cthulhu-session, som var det tredje äventyret och det andra som jag själv har komponerat, var kanske det mest storslagna som jag har fått skriva och spela i rollspelsväg.
Det blev mycket action, skrik & panik, blod & krut, horribla insikter & fasansfulla sanningar...
Alltihopa avslutades med ett episkt inferno,
där endast en man och hans återfunna hustru rodde iväg mot horisonten.
Taco-bock & stående ovationer till
Calle
Anders
Johanna
Martin
för ett gediget monsterdiggande, rövsparkande och detektivarbete.

2 kommentarer:

  1. Det är verkligen essensen av en apa, förvriden och förstärkt några gånger :D Coolt!

    SvaraRadera
  2. Satan va vackert sagt, Efraim! ;)
    Tackar! :D

    SvaraRadera