Jag har mina sidor

torsdag 16 juni 2011

Air, brushan!

Tjenare, alla monsterdiggare!

Lång tid, ingen blogg!
Men ni om några
borde ju veta
att det är ej dött
som evigt vilar
och tids nog får även den mest hårt slitande inom Närkes glassbransch tid till att uppdatera nyheterna från Hullingefronten.

Idogt skopande, leende och kepsbärande
har sin effekt på denna bloggs effektivitet,
se det som att jag har krupit ner i någon sorts sommarslentriansk växel.
Men även i glasskiosken har jag tid till att klottra - jag har börjat nosa på sidlayout till uppföljaren på 7 oktober, som ni såklart känner till: 03:51. Det kommer att bli antropomorfiskt, konspirationer och paranoia.

Knappt hann jag landa här i Kumla innan jag blev överöst av böner om rollspel av barndomsboysen! Bönerna ska besvaras av de bästa av tentakelförsedda gudomer, på lördag ska det bli detektivverkstad inför sommarsessioner av saknade Trail of Cthulhu.
Jag har hittat ett förpillat spännande färdigskrivet äventyr,
och samtidigt när jag min egen skrivarambition med nyfunnen inspiration:

Jag har snart slukat denna bok som en svulten världsmask, gott folk. Sätt era tänder i ett ex snarast!

Här kommer torsdagens krångel och kladd med airbrush.








Den förfärlige färgsprutan har bråkat, spottat, fräst och jävlats från start till stopp.
Men jag är inte den som ger efter för djävulskap,
det ska övas mer på denna teknik.

Som sista punkt tänkte jag som så många gånger förr följa i mina medbloggare och vänners fotspår;
Tjenare, Du som hittade hit för att Du kikar efter information om Serie-och bildberättarprogrammet på Högskolan i Gävle!

 Bättre att vara irriterande långt ner på inlägget än inte alls, antar jag?
För Dig som inte visste det så har jag precis avslutat två års studier på just Serie-och bildberättarprogrammet på Högskolan i Gävle, med högskoleexamen, vänner för livet och en sjuhelsikes massa teckningar i ryggsäcken!
Har Du frågor om programmet?
Fråga på!
Så svarar jag på!

1 kommentar:

  1. Coolt, det verkar skitsvårt med airbrush! Kämpa på med helvetesmaskinen ;)

    Och boken om Sekter av Clas Svahn läste jag tidigare i år - jävligt bra! Lite tungrodd på sina ställen, men förbannat bra! :D

    SvaraRadera