Jag har mina sidor

söndag 5 juni 2011

Räknar fräknar

Tjenare, alla monsterdiggare!

Art block - det är la så det heter? Alltså kritkramares motsvarighet till författares skrivkramp?
Finns det någon svensk översättning på det?

Pennpropp?

Stiftstopp?

Konstkris?

Tuschtorsk?

Penselpanik?

Estetisk error?



Hursomhelst så fick jag trots inspirationsdöd fram lite klotter för dagen.
Fläskade runt lite med både vattenfärg, skrafferingar, gelpenna och t.o.m färgpennor.

Det blev lite fröknar med fräknar.
Fräknar är bland det bästa jag vet.
Jag har en fräknig fästmö.
Jag tror att om man drar streck mellan någons fräknar
så ser man en fantastiskt figur.

Skolfröken?

Jag tänker inte erkänna att det här började som ett porträtt men att halvvägs började jag skrika "SCHNAZARIKLASARDETBLIRJUINTELIKTFÖRFEMÖRE" och försökte dölja mitt halvtaskiga försök genom att bräsa på med svart tuschhår.

2 kommentarer:

  1. tackartackar! jag vet faktiskt inte riktigt vad det är han skjuter ur handen. men om laser gör dig glad, så sure!

    SvaraRadera
  2. Laser gör mig helt galet glad! :D

    SvaraRadera