Jag har mina sidor

söndag 19 juni 2011

Porträttpresenter och kosmiska blodsugare

Tjenare alla monsterdiggare!

Välkomna till
Hullingen #100!

Fanfarer
Stråkar
Jubel
Skrattande barn
Hejaramsor

Efter två veckors idogt slitande i glassbranschen är det imorgon dags för en veckas semester.
Det blir Aspholmen, uteliv och bröllop i Örnsköldsvik.
Redan ikväll firar vi av med lite av det senaste klottret!
Först kommer här lite porträtt av två vänner som jag har börjat forma en tradition till - även förra året fick de samtidigt varsitt porträtt på samma fest, då de fyller år tätt inpå varann!




Dessutom har det skrivits, brainstormats och inbakats inför sessionen med Trail of Cthulhu här i Kumla.
Fem rollfigurer, ett kidnappningsfall och skumma fiskar under ytan!
Det har fått mig att regniga dagar i glasskiosken som idag
snöa in mig på
skraffering,
papper med gräng
och monsterdiggande!


Färglagd version är på gång!

Nu vet jag att detta inte är någon regelrätt stjärnvampyr.
Jag vet att de är osynliga,
och endast syns när de suger blodet ur sitt offer.
Eller rättare sagt; offrets blod syns inuti vampyren och tecknar av dess konturer.
Men det är fasiken trökigt att skraffera en tös som hänger i tomma luften buret av något osynligt.
Vi säger att han har fått det däringa pulvret de kokar ihop i The Dunwich Horror på sig!

Etthundra inlägg.
Man har fått lite ruljans på den häringa bloggprylen.
Kanske bör man passa på
att fresta med en snabb opinionsundersökning.

Bäste Hullingenläsare!
Ta Dig gärna tid att kort & enkelt besvara följande frågor;
  • Varför följer Du Hullingen?
  • Vad vill Du se mer av här på Hullingen?
  • På vilka grunder skulle Du rekommendera Hullingen till någon annan?
  • Vilket är ditt favoritmonster?
Undertecknad tackar Dig hjärtligt för Dina svar!

1 kommentar:

  1. Jag följer Hullingen för att det är du och för att det är kul att se nya bilder.
    Jag vill se mer rymdtårtor!
    Om man gillar snygga monsterbilder!
    Rymdtårta!

    SvaraRadera