Jag har mina sidor

måndag 27 juni 2011

Midsommar, manga & monster

Tjenare, alla monsterdiggare!

I höst får jag kanske häva ur mig tjenare, alla mangadiggare till de 7-10åringar som jag ska hålla en kurs i mangateckning för, via Medborgarskolan.
Det blir kanske fler kurser, kanske något med monsterdiggande, så håll utkik!

Den första midsommaren i mannaminne som jag inte har jobbat på - då passar man på att dra sig längre norrut än någonsin för att lyckönska skiten ur min käre högskoleklasskamrat Rickard som fick den förträffliga idén att gänga sig med en strålande vacker kvinna. Jag och fästmön har fått se Höga Kusten, spökstaden Övik, den åttakantiga kyrkan i Själevad, en vacker vigsel som inte lämnade ett öga torrt, räkbufféer, spex & svensexor, trubadurande brudgummar och bröllopsvals.
Det var de språjlans nya synerna,
sen blev det ju även kära favoriter i repris,
när vi fick återse alla de klämkäcka serietecknarna!

Men idag är det sista dagen på semestern.
Förutom att tänka i kursplaner jagar jag också lovecraftisk litteratur.
Namn som August Derleth, Robert Bloch och Simon Blimey har jag jagat runt på nätet som en SÄPOagent. Sitter ni och håller på titlar av dessa herrar så får ni gärna diskutera byte/köp/gåva med undertecknad.

Har jag ritat något då?

Färglagd version tillkommer inom kort

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar