Jag har mina sidor

torsdag 9 juni 2011

Färgglad och vandöd

Tjenare, alla monsterdiggare!

Deviantart fick jag förfrågningar om att färglägga dönicken från senaste inlägget.
Det gjorde jag lika rufft som jag gjorde skissen,
och lekte lite med texturer samtidigt.


Vad gör man nu med en högskoleexamen i serie-och bildberättande?
Tja, man ska hålla i en inspirationskväll på Aktivitetshuset här i Kumla i augusti,
där jag kommer att närvara för att rita, inspirera och instruera för alla intresserade.
Mer information om det tillkommer.

Dessutom ska jag nog skicka in en ansökan till ett studieförbund här i omnejden som söker kursledare.
Visserligen vill de att man ska teckna manga.
För 7-10 åringar.

Hur manga tycker ni att jag är?
Tillräckligt manga för 7-10-åringar?
Räcker det med en mangaperiod, en hylla med Angel Sanctuary och Blade of the immortal, anime-dvd av blandad kvalité några How to Draw Manga-böcker (nej, fan, de har jag sålt vidare...) och ett års japanskastudier i ryggsäcken?

Förresten,
har ni vägarna förbi Hallsberg imorgon,
när det är student och allt,
så kan ni kika in i glasskuren på torget där Systemet ligger.
Det kan sitta en kortvuxen monsterdiggare därinne.
Jag kan ha en knallgul keps på mig.

1 kommentar:

  1. bland det snyggaste jag sett i teckningsväg. grymt, detta!:O

    SvaraRadera