Jag har mina sidor

söndag 16 oktober 2011

Helgens Hullingen

Tjenare, alla monsterdiggare!

Igår husades Kumla Bibliotek,
detta 10åriga födelsedagsbarn,
av er undertecknade Hulling.
Bakom blå skynken,
i ungdomshörnan
(där ungdomar, ni vet, med sin rock n roll-musik och sina rullbrädor, tuggar tuggummi.)
hade biblioteks-Borg kirrat fram
stolar,
soffa,
bord,
ritmateriel
och skärmar.
Precis när jag började fläska fram min stora A3pärm,
lägga ut lite trycksaker
och hänga upp diverse teckningar på skärmarna,
då hör jag hur han basunerar ut i högtalarna att kids som vill lära sig mer om teckning ska glida bort till mig, följt av en presentation av denne "mig".

kände jag mig
lite
viktigpetter.
Men sen började nämnda kids glida bort till mig,
och sen var jag mest tjo & tjim & glad resten av tiden,
som flög iväg.
Bordet fylldes av klottrande kids som började rita bilar, monster, båtar, väna små töser, abstrakta energiexplosioner och skitiga stadsmiljöer. Själv sprang jag emellan borden för att ge tips, råd, kritik och dunkar i ryggen. Papper efter papper fyllde jag med förklarande figurer.
När tiden var slut och det var dags att raka ihop alla teckningar
och glida hem till mor för mellanlandning innan monsterkursen,
fick jag till och med skriva lite autografer.

kände jag mig
lite
viktigpetter.
På kursen gick jag igenom ljus och skugga,
samt att de fick göra debut på större papper med en mer genomtänkt bild.
Det blev en del zombies, jätterobotar och troll.

Snart
får ni kika på lite
skisser till Bland möss & män
samt
några textade sidor ur Ryggrad.
Men inte nu.
Nu ska jag vara barnvakt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar