Jag har mina sidor

söndag 30 oktober 2011

Späckade scheman och renässans genom ryggdunkar

Tjenare, alla monsterdiggare!

Jag fick jämt höra i Gävle att jag var snabbast.
Speedy gonzales.
Du tänder väl på?
Erik är klar.
Är jag förvånad?
Så lät det.
Och ja, jag har alltid tyckt att det varit en dygd att passa tider.
I kombination med att jag blivit allt flyhäntare ju mer säker jag känt mig i klottrandet.
Det är på gott och ont.
Det är gott i att det passar perfekt när jag knegar.
Dels på fritids.
Jag kan slänga ihop en smurf på två röda till en förvantsfull småtotte.
Dels på kursen jag håller i.
Jag kan visa olika anatomikoncept för drakar på samma två röda.
Det är dock
ont
när jag slarvar.
När jag mosar på mest för att jag är
tidspessimist.
Eller bara klottrar på
utan att riktigt ha koll på vad fan jag håller på med.
Så det är ett tveeggat svärd.
Därför
blev jag riktigt kalasglad idag,
när jag fick så gött med ryggdunk.
Ni förstår,
jag satte den sista unkten i pratbubblan för
Ryggrad
nu på söndagsförmiddagen.
Så jag såg ingen anledning att förhala,
utan skickade alla sidor till redaktionen.
Rättare sagt Johanna.
Let er' rip, som Ben Grimm skulle ha sagt.
Senare framåt aftonen,
bland färgglada cupcakes och fästmöns tjocka släkt,
får jag genast feedback från en viss
Calle
som har lusläst Johannas mejl.
Positiv sådan.
Väldigt.
Redaktörskan själv visade sig också vara nöjd.

Så jag är just nu lite Herbie.
Fulltankad, alltså.
Inför att slita på mer.
Med mer serier.
Som ni säkert har läst i tidigare inlägg har jag varit lite ambivalent.
Visst, jag gillar att rita.
Som fasiken.
Men är serier någe att hållas med?
Ja, just nu är det riktigt kul, iallafall.
Och det håller mig klottrandes.
Hittills är 9 sidor tuschade på
Bland möss & män.
Den blir läcker.
Man får säga så.
Jag skulle inte orka rita skiten om jag inte tyckte så.
Ibland blir jag lite tjurig för att storyboardsketcherna i A5storlek är snyggare än mina tuschade original, men i originalen finns ljuset, skuggan och det strukturerade som du inte hittar i det där snabba bläckpenneklottret.

Veckan som kommer
är höstlov.
För undertecknad innebär det fritids-hela-dagen.
På fredag är det maskerad.
Hushållet i vindsvåningen kommer att köra på retro-sci-fi-tema,
med mig som robot
och fästmöa som marsian.
På lördag är det Skräck- och monstertecknings sista träff.
Så ser det ut.
Och så här
ser
Ryggrad
ut.



3 kommentarer:

  1. Vad fränt att du är så snabb! Man blir liksom peppad och inspirerad av din effektivitet!

    SvaraRadera
  2. Ja, ryggdunken är väl förtjänt här alltså, Erik! Diggar Ryggrad som fan! :D

    SvaraRadera
  3. Göttans Erik! Ser fram emot att läsa hela!

    SvaraRadera