Jag har mina sidor

torsdag 20 oktober 2011

Varierande verksamheter på vindsvåningen på Väster

Tjenare, alla monsterdiggare!

Garn!

Nej, inte Arn.
Det är en tempelriddare.

Sånt där trassligt skrot som man inte sällan ser i nystan.
Tänk vad man kan hitta på grejer med sånt.
Man kan likt undertecknad,
återigen tack vare Skapligt Enkelt,
göra arachnider tillsammans med kidsen på fritids.





Eller så kan man
som min
fräknige
finurlige
fenomenale
fästmö
sticka.
Inte som i
dunsta
dra
eller pysa,
utan som i det där klickandet jag hör just nu ifrån vardagsrummet.








Ho e fö händiger, Hulda mi.

Hon ska leta
mer garn till sig
och
ritblock till mig
på Ullared i helgen.
Så att jag kan ta tag i originalandet till
Bland möss och män.
Under tiden ska jag på lördag
som vanligt
husa monsterkursen.
Lektionen på lördag kallas
Monster i text
och de kursdeltagare som går på min skola frågar vad det ska gå ut på så fort jag är i krokarna.
Tja.
Det kommer att handla om
illustration
och
inspiration.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar