Jag har mina sidor

måndag 10 oktober 2011

Projekt som avlöser varann och andra tidsfördriv

Tjenare, alla monsterdiggare!

Samtidigt
som jag och pappa Persson plockar ner utställningen på Skoindustrimuseet
har jag idag tjålat med Borg på bibblan om 10årsjubileet på lördag, där jag ska sitta och klottra,
samtidigt
som jag har hunnit med att tjåla med Medborgarskolan om de nya kisar som droppade in i lördags på kursen, när vi med hjälp av en hybriduppgifter tog hjälp av vår naturs fauna för att skapa ohyggliga vidunder,
samtidigt
som jag sen hemma hos päronen skannade in alla sidor till Ryggrad, redo för digitalt klotter,
samtidigt
som jag under helgen har storyboardat de första sidorna till Bland möss & män
samtidigt
som jag på fritids i vanlig ordning ritar på ackord eldhästar, fladdermöss, drakar, hundvalpar, smurfar och fjärilar till alla glada kids.

Dessutom sitter jag iklädd förkläde här i vindsvåningen när detta skrivs,
med köttfärslimpa och potatismos i görningen.

Igår undrade om jag fästmön i smyg hade tagit någon brevkurs i hur man tillfredsställer sin sambo,
när hon utbrast
oh, kan vi inte kolla Alien?
Hon hann knappt avsluta meningen
innan Nostromos började rulla förbi på skärmen.

Det går bra nu.

Här kommer lite
Ryggrad.




2 kommentarer:

  1. Det ser så göttanes bra ut att man vill läsa alltihopa nu! Tycker verkligen det ser ut som att du utvecklat din egna stil ännu lite mer iom den här serien! Mumma!

    (Ps, bilden på när killen äter är så sjukt jävla bra)

    SvaraRadera
  2. Skitsnyggt! Håller med Calle: känns som att din stil har växt till sig lite - den är distinktare, tydligare, men fortfarande Malmskt flyhänt. Älskar skrafferingarna!

    SvaraRadera