Jag har mina sidor

onsdag 14 december 2011

Det ska väl du krita i

Tjenare, alla monsterdiggare!


Men vänta ett spadtag eller två,
som gravplundraren sa,
är inte det häringa sattyget gjort med krita?
Jo.
Bjäbbade du inte senast om oljefärg.
Jo.
Har du börjat smeta något med den där oljefärgen då?
Jo.
Gick det skapligt, eller?
Nja.
Men jag smetar på.
Dock
trodde jag verkligen
inte
att det tog så-förbannat-många-eoner för skräpet att
TORKA.
Hursomhelst,
här är en teckning i krita jag gjorde framför teven för några dar sen.
Krita är baske mig underskattat.
Av undertecknad alltså.
Ni andra har säkert vett att uppskatta kritkreaturen.

Efter lite efterforskningar
blir det kroki i vår.
Örebro Konstskola har öppen krokiteckning varje lördag från och med slutet på januari,
så jag tänker masa mig dit några helger.
Man måste äta sina grönsaker.
Klottermässigt
innebär det att rita lite fat bottomed bare naked ladies.

I övrigt vill jag påminna om fritidsgårdshänget den 29 december.
Fritidsgården Kvisten på Vialundsskolan i Kumla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar