Jag har mina sidor

lördag 17 december 2011

Vikta vidunder och lördagsloj

Tjenare, alla monsterdiggare!

Nej, inte lördagsskoj.
Lördagsloj.

Undvik alkoholens yra
du blir stursk men kroppen loj
och är du född till myra
brottas aldrig med ett Toy

Stefan Demert.
Nu när jag skrivit det, ser jag att man kan få intrycket av att jag kommenterar en bakfylla.
Nä, så är icke fallet.
Det är mest snor.
Väldans mycket snor.
Här basunerar man ut sina slemvanor på internet.
Det här ska jag säkert få äta upp nästa gång jag hävdar att det här är inte någon jag-duschade-imorse-blogg.



Det här är en drake.

Om tomten läser så har jag några post-it-lappar att lägga till på min önskelista.
Två böcker med teckningar av Hans Arnold.
Veckans Chock
och
Monsterland.

Idag har jag också tagit tag i en sån däringa
bättre sent än aldrig-bedrift.
Jag har läst de två Uzumakiböckerna.
Stundom
skrämde de skiten ur mig.
Stundom
blev jag uppriktigt äcklad av de tungt skrafferade vidrigheterna som ålade sig fram.
Chockerande,
påhittig,
och alltid med någon ny twist för varje novell.
Ursäkta vitsen.
Jag tycker det blir ännu mer creepy att författarinnan är utbildad tandhygienist.
Kanske tänker jag på tandläkaren i Little Shop of Horrors (musikalen, inte den svartvita).
Jag upptäckte att jag har sett en film gjord på en annan manga av henne,
Tomi.
Se inte den.
Så.
Nu har jag besparat er det.
Läs Uzumaki istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar