Jag har mina sidor

tisdag 6 december 2011

Tidiga tisdagstankar

Tjenare, alla monsterdiggare!

Här sitter jag i ottan och trycker i mig det sista av julskinkan.

Ända sen jag skickade iväg Bland möss och män
har jag gått i tankar kring hur nästa serieprojekt ska se ut.
Rent grafiskt, alltså.
Någon idé till handling har jag inte riktigt landat på.
Inte något som hållit hela vägen, iallafall.
Tills igår.
När någon propp släppte.
Faktiskt ute i skogen på ett PA-pass.
Jag var tvungen att klottra ner allt på närmsta lilla andningspaus i lärarrummet.

Det lutar åt något skräckartat igen.
Lite som Ryggrad, kanske.
Kanske lite som
den bästa bok jag läst.
En bok jag läst många gånger,
bl.a. högt för min fästmö senast.
Kanske lite som
ett äventyr jag skrev till Mutant en gång,
som några lirare i Kumla sen lånade till en session.
Kanske lite som
min favoritnovell av en New England-författare,
som jag gjorde en uppgift av på min monsterkurs.
Kanske lite som
en annan novell av en svensk lirare som gör noveller i samma anda som den ovannämnda New England-författaren.
Kanske lite så.
En propp har iallafall släppt och jag tänker på handlingen om och om igen.
Tänker att det kan ju faktiskt funka.
Vi får se.

Nu ska jag snart iväg
likt
Veiron i ottan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar