Jag har mina sidor

torsdag 15 december 2011

Tankar i en omkörningsfil

Tjenare, alla monsterdiggare!

Man har fått in rutin på det häringa pendlandet.
Fram och tillbaka mellan Örebro och Kumla.
Autopilot på en motorväg.
Då tänker man på vers ibland.
Idag låter det såhär.

Ibland vill man bara fika
Ibland vill man bara skrika
Det ena utesluter inte det andra
Man kan säga att de är gjorda för varandra
Två sidor av ett mynt
Som hårdrock och synth

Det var något mer.
Jo, just det.
Uppföljaren till den prisvinnande antologin 7 oktober,
en än större, fetare, mer gastkramande och klockstoppande successor,
har nu fått en prislapp.
03:51 kommer att kosta 120 kr.
En serieantologi med extra allt.
Jag själv bidrar med min skräckserie Ryggrad.
Anledningen till att jag basunerar ut kostnaden här,
är att redaktionen nu har börjat ta emot förhandsbokningar.
Så känner du redan nu att du gärna skulle sätta dina yttre hörntänder i denna bombastiska bibba?
Vänta inte.
Hojta till Hullingen.
Så håller du snart en helmassa häftiga historier i din hand.

2 kommentarer:

  1. Älskar versen! Vi gör en låt av den!

    SvaraRadera
  2. Hallå! Tack så mycket som möjligt för den jättefina kommentaren! Roligt att du har hittat till min blogg :) Vad härligt att du gillar min stil och tycker att den är originell - det gjorde mig verkligen hur glad som helst!!! :)

    SvaraRadera